Blogger icin onerilen 30 seo ayari


Uzun bir aradan sonra uzun bir yazıyla başlayalım..



SEO, her web yöneticisi ve blogcu için önemlidir. Niye ? Sitenizdeki içerik ne kadar büyük olursa olsun, SEO taktikleri uygulamazsanız hiçbirini arama sonuçlarına sokmazsınız . SEO, içeriğinizi dış dünyaya görünür kılmaktadır. Bu nedenle, içeriğinizin aslında herhangi bir trafiği getirmesi için SEO'ya ihtiyacınız var. Daha önce arama motoru optimizasyonu hakkında çeşitli yayınlar paylaştık , ancak bugün her blog yazmacının bloglarında uygulayacakları bazı SEO ayarlarını paylaşmak isterim . Bunlar Blogger'a özeldir, ancak bu, bazılarını diğer platformlara uygulayamadığınız anlamına gelmez.


Blogger icin onerilen 30 seo ayari
Blogger icin onerilen 30 seo ayari



Bir yazı yazmadan önce
1. Konunuzu dikkatlice seçin
Konu başlıklarını seçmek, içerik oluşturmanın en önemli parçasıdır. Seçtiğiniz konu, kullanıcılarınızın istediği konuyla uyumlu olmalıdır. Benzersiz ve orijinal olmalı ve kullanıcılara değerli bir şeyler sunmalıdır. Sonra, yayınınızı yaparken kendinize konu ve içerikle ilgili bazı sorular sormalısınız (aşağıdaki 20 Numaralı Bölüme bakın).

2. Yarışmaya göz atın


Rakiplerinizin ne yaptığını görmek için daima kontrol edin; Hangi konular hakkında yayınladıklarını, hangi stratejileri kullanıyor ve en önemlisi, web sitelerinde nelerin sıcakkanlı olduğunu. Ben devam etmenizi ve kopyalamanızı söylemiyorum. Ancak, kendi içerik fikirlerinizi ortaya koymadan önce genel bir ipucu alın.

3. En son eğilimleri kontrol edin


Çeşitli sosyal medya ağlarındaki en yeni eğilimleri ve haberleri takip ettiğinizden emin olun. Sıcak olanlarla ilgili yazın. En son eğilimler üzerine yazma sadece bir çok okur getirir, aynı zamanda arama motorlarına web sitenizin dinamik olduğunu söyler ve kullanıcılarına yeni ve en son içeriği sağlar.

4. Mesaj öncesi anahtar kelime araştırması!

Yani, bir şeyler hakkında yazmaya karar verdiniz. Ama açıklayacak kelimeleri mi arıyorsunuz? Önce bazı anahtar kelime araştırmaları yapmayı öğrenmek zorundasınız. Başlıklar, meta açıklamaları, etiketler vb. Gibi çeşitli farklı şeyler için anahtar kelimelere ihtiyacınız olacaktır. Anahtar kelime araştırması yapmak hakkında daha fazla bilgi edinmek için bu makaleye göz atın .

5. Bir yazar ve bir blog yazarı arasındaki fark

İyi bir blog yazarı iyi bir yazar olabilir, ancak tam tersi her zaman doğru değildir. İyi bir yazar okuyucular için nasıl yazacağınızı biliyor olabilir, ancak bir blog yazarı da arama motorları için nasıl yazacağınızı biliyor. İyi bir blog yazarı olmak için, teknik bir yazı tarzı benimsemelisiniz, tutarlı bir yaklaşım ve çok daha fazla şey tutmalısınız. Okuyucuların yanı sıra arama motorları için de geçerli olan harika içerik oluşturma konusundaki bu yazıya göz atın .

6. Önerilen kelime sınırı

Bir blog yazısı için 'ideal kelime sınırı' diye bir şey yoktur. Bu, yayınladığınız yayın sayısına ve yazılan konuyla tamamen bağlıdır. Ancak SEO uzmanları, cezalardan kaçınmak için en az 300 kelime üzerinde hemfikirler. Okuyucular söz konusu olduğunda sihirli sayı gibi görünen ortalama 500-700 kelimelik bir dizi tavsiye ederiz - ne önemli şeyleri kaçıracak kadar kısa, sıkıcı olmak için çok uzun.
Bir yazı yazarken

7. Başlık kraldır!

Başlığa aslında bir tıklama getiren bir blog yazısı en önemli parçasıdır. Yayın başlığını optimize etmek, iyi bir blog yazarı olmanın bir parçasıdır. Arama motorlarına uygun yayın başlıkları oluşturmakla ilgili her şeyi öğrenmek için bu yayına göz atın .

8. Permalinki Optimize Edin

Kalıcı bağlantıları daima kısa tutun. Maksimum yaklaşık 4-5 kelimelik özel kalıcı bağlantıları kullanın ve her kelimeyi tire ile "-" işaretleyin. En önemli anahtar kelimenizi kalıcı bağlantıda (odak anahtarınız) yakaladığınızdan emin olun.

9. Anahtar kelimelerle giriş

Başlayabileceğiniz tüm anahtar kelimeleri tutun ve bunları giriş paragrafta kullanın. İçerikte kaç anahtar kelimeyi kullandığınız önemli değildir. Ancak giriş paragrafında hepsini en az bir kez kullanmanız gerekir.

10. Başlıklar ve alt başlıklar

Her zaman farklı başlıklar kombinasyonunu kullanın. Genellikle blog başlıkları H1'ler, bu nedenle H1'leri asla kullanmayın. Yayın başlığı genellikle H2'dir, bu nedenle H2s'i de kullanmayın. Onları nadiren kullanın. Çoğunlukla, içeriğinizde net bir hiyerarşi belirlemek için yayınınızda H3 ve H4'lerin kombinasyonunu kullanın.

11. Tipografi

Tipografi, içeriğinizin stilini belirtir. İçerik kadar neredeyse önemlidir. Farklı renkli başlıklar kullanmayı deneyin; Anahtar kelimelerinizi vurgulamak için italik ve kalın metin kullanın Ayrıca, içeriğinizi yazdıktan sonra Ctrl + A'ya basarak tümünü seçin ve ardından metnin her iki ucunda düzgün görünecek şekilde hizalamasını doğrulayın.

12. Meta açıklamaları

Meta açıklaması, kullanıcıların bir arama motorunda (başlık adınızla birlikte) göreceği şekilde yayınınızın ikinci önemli kısmıdır (yayın başlığından sonra). En fazla 170-180 karakterden oluşan kısa bir açıklama yazın ve gerçek mesajı yazmadan önce geldiğiniz önemli anahtar kelimeleri arasına koyduğunuzdan emin olun.

Bağlama

13. Inter link

Blogunuzdaki her yayının, ilgili başka bir yayınla iç bağlantı olması gerekir. Bu, rütbemizi iyileştirmenin birçok yollarından biridir. Giriş paragrafınız içinde en az iki iç bağlantı oluşturmaya ve içeriğin geri kalanında en az bir veya iki tane daha oluşturmaya çalışın. Ayrıntılı bir rehber için aşağıdaki postayı okuyun.

Çapa metinleri konusunda dikkatli olun

Çapa metni, başka bir sayfaya bağlamak için kullandığınız metindir ve kullanıcıların diğer sayfaya gitmek için tıkladıkları metindir. Çapa metni seçmek bağlamanın çok önemli bir parçasıdır. Asla tek bir kelime çıpa metni kullanmayın. Her zaman bir cümle kullanın. Genellikle, üç kelimelik bir ifade en iyi seçenektir. Çapa metni olarak daima bir anahtar kelime öbeği kullanın.

Ayrıca, aynı bağlantı metni için hiçbir zaman aynı bağlantı metnini iki kez kullanmamayı unutmayın. Bu anahtar kelime doldurma ve / veya spam olarak kabul edilir. Sitenizde veya başka bir yerde olsun, bağlantı metnini daima değiştirin.

15. Nofollow ile dofollow linkleri

Bir bağlantıdaki bir nofollow özelliği, bir tarayıcıya bir bağlantıyı 'takip etmemesini' söyler. Her şeyden önce, harici sayfalara bağlarken, daima sizinkinden daha iyi bir randevu olan bir sayfaya bağlanın. Ancak, düşük kaliteli bir sayfaya bağlanmanız gerekiyorsa, bağlantı etiketi ile her zaman bize rel = "nofollow" özelliğini kullanın. Ancak bunu Google, Wikipedia vb gibi saygın siteler için değil, kendi sayfalarınıza bağlamak için de yapmayın.
Görseller

16. Mesajlarınızı geliştirmek için görsel içeriği kullanın

Resimler, videolar, infografi, animasyonlar; Böyle şeyler içeriğinizi canlandırıyor. İçeriğinizle ilgili bir videonuz varsa, bu harika. Aksi takdirde, blog yazınıza en az bir resim eklemeyi deneyin. Ve konuyla ilgili olarak, çok şey ekleyebilirsiniz. Ancak çok fazla metin eklemediğinizden emin olun, o kadar ki metinsel içerik kapanır.
Bir video, ses veya resim dosyası yüklemeden önce daima yeniden adlandırdığınızdan emin olun.Anlamlı anahtar kelimeler kullanın ve onları tire ile ayırın. Bu şekilde, kullanıcılar ve arama motorları, dosyanın sadece dosya yoluyla ne olduğunu söyleyebilir!

18. Yüklemeden önce görüntüleri optimize edin

500 piksel genişlikte ve 300 piksel yüksekliğinde bir resim görüntülemek istediğinizi varsayalım. 1200x720 boyutlu bir resim yüklemenin bir anlamı yok. Sunucunuzda yer kaplayacak ve kullanıcı sonunda işleme süresi dolacak. Herkesden bir iyilik yapın ve resimlerinizi yüklemeden önce ölçeklendirin.

19. Resim Başlığı ve Alt metin

Görüntüleri daima Başlıklar ve Alt metinle etiketleyin. Ve daima alakalı anahtar kelimeler kullanın. Resim optimizasyonu ile ilgili sizin için bazı yayınlar derledik. Onları kontrol ettiğinden emin olun!

Bir yazı yazdıktan sonra

20. İçeriğiniz hakkında sormanız gereken temel sorular

Böylece harika içerik yarattınız. Harika! Fakat internetten önce kendinize bir kaç soru sormalısınız. Aşağıdaki sorulardan herhangi birine cevabı hayır ise, o zaman içeriğinde bir sorun var!
  • İçerik anlamlı mı?
  • Ben daha iyi grimmer ve noktalama kullandım ve küçük yazım hataları yaptın mı?
  • İçerik faydalı mı?
  • Bu benzersiz / özgün mü?
  • Paylaşmaya ve bağlamaya değer mi?
  • Uygun bir şekilde ayrıntılı mı?
  • Görüntüler veya videolar gibi görsel içeriği var mı?
  • Örnekleri, referansları, benzersiz fikirleri var mı?
  • Okuyucularla etkileşimli mi?
  • Etkileşimi başlatmak için harekete geçirici çağrılar var mı?
  • Okuyuculara kendi deneyimleri hakkında soru soruyor mu?

21. Blog etiketleri

Blogunuzun yapısını bir dizi Etikete (veya WordPress kullanıyorsanız etiketler ve kategoriler) düzenleyin. Bir blog yazısı için en az bir ve en fazla üç etiket kullanın. Ve toplam etiket sayısını 15 ila 20 arasında tutun (Blogger blogları için, ancak WordPress kategorileri için aynıdır).

22. Mesajları trafik ile senkronize edin

Blogunuzu yayınlamayın 
Mesajları  senin kadar bunları tamamlayın. Onları uygun bir zaman için planlayın. Örneğin, trafik istatistiklerinizi izleyin ve en fazla miktarda trafiği hangi saatte gördüğünüzü görün. O zamana kadar yayınlarınızı zamanlamak isteyebilirsiniz. Ancak zamanlamanız hakkında tutarlı olmaya çalışın. Sizin için çalışan bir zamanlama seçin ve sadık kalın! 

23. Gönderme sıklığı

Gönderme frekansı söz konusu olduğunda kısıtlama yoktur. Ama ne kadar çok olursa o kadar iyi olur.Günde en az bir yazı kalmaya çalışın. Gerçi günde elinizden gelen kadarını yazabilirsiniz. Sınır yok.Ödeyecekseniz yüz bile yazabilirsiniz :)
Diğer ayarlar

24. Bir site haritası oluşturun

Bir site haritası, sitenizdeki tüm sayfaların bir listesidir. Arama gezginleri, bir sayfada kaçırılmış olabilir, çünkü başka sayfaya bağlanmamış olabilirsiniz. Arama motorlarına bu izole sayfayı dizine eklemelerini söylemek için onlara bir site haritası göndermeniz gerekir. Site haritası oluşturmak için bir eklenti kullanabilir veya daha fazla ayrıntı için Blogger Site Haritası Oluşturucu hakkındaki yayınımızı okuyabilirsiniz .

25. Blog yükleme süresi

Blogun yükleme süresi, kullanıcı dostu olduğunda en önemli şeydir. Bir blogun yüklenmesi ne kadar yavaş olursa, o kadar çok kullanıcı yükleme işlemini tamamlamadan bırakır. Bu nedenle her zaman yükleme süresini asgariye indirmeye çalışın. İşte size yardımcı olacak bazı ipuçları;

26. Site Bağlantıları


Site bağlantıları, PR 2 veya daha üstü olan bloglarda görünür ve blogunuzda Google arama sonuçlarında görünen bazı bağlantıların bir koleksiyonudur. Blogunuzun daha profesyonel görünmesini sağlıyorlar.Nasıl bizim yayınımıza göz atın site bağlantılarında neler bağlantılar görüntülemek için Google'a bildirmek .

27. Sosyal bookmarking widget'ları

Sosyal sıralamalarınızı iyileştirmek için blogunuza sosyal bookmarking widget'ları ekleyin . Sosyal profillerinizle bağlantı bulduklarında arama motorları beğenir. Ayrıca, bu widget'ler kullanıcıların içeriğinizi paylaşmalarını kolaylaştırır.

28. Dizin başvuruları

Blogunuzu DMoz gibi dizinlere göndermek, sahip olduğunuz geri bağlantı sayısını ve sırayla web sitenizin sıralamasını artırır.

29. PageRank üzerinde çalışmak

PageRank Google'ın web sitelerini sıralamadaki yolu . Halkla İlişkileriniz ne kadar yüksek olursa, arama sonuçlarına erişme şansınız o kadar yüksek olur ve endeks oranınız o kadar hızlı olur. PageRank hakkında daha fazla bilgi edinmek ve bunu nasıl geliştirebilmek için aşağıdaki postayı okuyun.


30. SEO cezalarından kaçınma


Sonunda, rütbenizi  atlamak için gölgeli SEO taktiklerini kullanmaktan kaçının . Algoritmik cezalardan kaçınmak için daima Arama motoruna uygun teknikler kullanın. Daha fazla bilgi için aşağıdaki mesajlara göz atın.
E-Mail Aboneliği:
*E-Mail adresinize gönderilecek maildeki onay linkine tıklamayı unutmayın*
Previous
Next Post »