Uzun bir aradan sonra uzun bir yazıyla başlayalım..
SEO, her web yöneticisi ve blogcu için
önemlidir. Niye ? Sitenizdeki içerik ne kadar büyük
olursa olsun, SEO taktikleri
uygulamazsanız hiçbirini arama sonuçlarına sokmazsınız . SEO,
içeriğinizi dış dünyaya görünür kılmaktadır. Bu
nedenle, içeriğinizin aslında herhangi bir trafiği getirmesi için SEO'ya
ihtiyacınız var. Daha önce arama motoru optimizasyonu
hakkında çeşitli yayınlar paylaştık , ancak bugün her blog yazmacının
bloglarında uygulayacakları bazı SEO ayarlarını paylaşmak isterim . Bunlar
Blogger'a özeldir, ancak bu, bazılarını diğer platformlara uygulayamadığınız
anlamına gelmez.
Blogger icin onerilen 30 seo ayari |
Bir yazı
yazmadan önce
1. Konunuzu dikkatlice seçin
Konu başlıklarını seçmek, içerik
oluşturmanın en önemli parçasıdır. Seçtiğiniz konu, kullanıcılarınızın
istediği konuyla uyumlu olmalıdır. Benzersiz ve orijinal olmalı ve
kullanıcılara değerli bir şeyler sunmalıdır. Sonra, yayınınızı yaparken
kendinize konu ve içerikle ilgili bazı sorular sormalısınız (aşağıdaki 20
Numaralı Bölüme bakın).
2.
Yarışmaya göz atın
Rakiplerinizin ne yaptığını görmek için daima kontrol edin; Hangi konular hakkında
yayınladıklarını, hangi stratejileri kullanıyor ve en önemlisi, web sitelerinde
nelerin sıcakkanlı olduğunu. Ben
devam etmenizi ve kopyalamanızı söylemiyorum. Ancak,
kendi içerik fikirlerinizi ortaya koymadan önce genel bir ipucu alın.
3.
En son eğilimleri kontrol edin
Çeşitli sosyal medya
ağlarındaki en yeni eğilimleri ve haberleri takip ettiğinizden emin olun. Sıcak olanlarla ilgili yazın. En son eğilimler üzerine yazma sadece
bir çok okur getirir, aynı zamanda arama motorlarına web sitenizin dinamik
olduğunu söyler ve kullanıcılarına yeni ve en son içeriği sağlar.
4.
Mesaj öncesi anahtar kelime araştırması!
Yani, bir şeyler
hakkında yazmaya karar verdiniz. Ama
açıklayacak kelimeleri mi arıyorsunuz? Önce
bazı anahtar kelime araştırmaları yapmayı öğrenmek zorundasınız. Başlıklar, meta açıklamaları,
etiketler vb. Gibi çeşitli farklı şeyler için anahtar kelimelere ihtiyacınız
olacaktır. Anahtar kelime
araştırması yapmak hakkında daha
fazla bilgi edinmek için bu
makaleye göz atın .
5.
Bir yazar ve bir blog yazarı arasındaki fark
İyi bir blog yazarı
iyi bir yazar olabilir, ancak tam tersi her zaman doğru değildir. İyi bir yazar okuyucular için nasıl
yazacağınızı biliyor olabilir, ancak bir blog yazarı da arama motorları için
nasıl yazacağınızı biliyor. İyi
bir blog yazarı olmak için, teknik bir yazı tarzı benimsemelisiniz, tutarlı bir
yaklaşım ve çok daha fazla şey tutmalısınız. Okuyucuların
yanı sıra arama motorları için de geçerli olan harika içerik oluşturma konusundaki bu yazıya göz atın .
6.
Önerilen kelime sınırı
Bir blog yazısı için
'ideal kelime sınırı' diye bir şey yoktur. Bu,
yayınladığınız yayın sayısına ve yazılan konuyla tamamen bağlıdır. Ancak SEO uzmanları, cezalardan
kaçınmak için en az 300 kelime üzerinde hemfikirler. Okuyucular söz konusu olduğunda
sihirli sayı gibi görünen ortalama 500-700 kelimelik bir dizi tavsiye ederiz -
ne önemli şeyleri kaçıracak kadar kısa, sıkıcı olmak için çok uzun.
Bir
yazı yazarken
7.
Başlık kraldır!
Başlığa aslında bir
tıklama getiren bir blog yazısı en önemli parçasıdır. Yayın başlığını optimize etmek, iyi
bir blog yazarı olmanın bir parçasıdır. Arama
motorlarına uygun yayın başlıkları oluşturmakla ilgili her şeyi öğrenmek için bu
yayına göz atın .
8.
Permalinki Optimize Edin
Kalıcı bağlantıları
daima kısa tutun. Maksimum
yaklaşık 4-5 kelimelik özel kalıcı bağlantıları kullanın ve her kelimeyi tire
ile "-" işaretleyin. En
önemli anahtar kelimenizi kalıcı bağlantıda (odak anahtarınız) yakaladığınızdan
emin olun.
9.
Anahtar kelimelerle giriş
Başlayabileceğiniz
tüm anahtar kelimeleri tutun ve bunları giriş paragrafta kullanın. İçerikte kaç anahtar kelimeyi
kullandığınız önemli değildir. Ancak
giriş paragrafında hepsini en az bir kez kullanmanız gerekir.
10.
Başlıklar ve alt başlıklar
Her zaman farklı
başlıklar kombinasyonunu kullanın. Genellikle
blog başlıkları H1'ler, bu nedenle H1'leri asla kullanmayın. Yayın başlığı genellikle H2'dir, bu
nedenle H2s'i de kullanmayın. Onları
nadiren kullanın. Çoğunlukla,
içeriğinizde net bir hiyerarşi belirlemek için yayınınızda H3 ve H4'lerin
kombinasyonunu kullanın.
11.
Tipografi
Tipografi,
içeriğinizin stilini belirtir. İçerik
kadar neredeyse önemlidir. Farklı
renkli başlıklar kullanmayı deneyin; Anahtar
kelimelerinizi vurgulamak için italik ve kalın metin kullanın Ayrıca,
içeriğinizi yazdıktan sonra Ctrl + A'ya basarak tümünü seçin ve ardından metnin
her iki ucunda düzgün görünecek şekilde hizalamasını doğrulayın.
12.
Meta açıklamaları
Meta açıklaması,
kullanıcıların bir arama motorunda (başlık adınızla birlikte) göreceği şekilde
yayınınızın ikinci önemli kısmıdır (yayın başlığından sonra). En fazla 170-180 karakterden oluşan
kısa bir açıklama yazın ve gerçek mesajı yazmadan önce geldiğiniz önemli anahtar
kelimeleri arasına koyduğunuzdan emin olun.
Bağlama
13.
Inter link
Blogunuzdaki her
yayının, ilgili başka bir yayınla iç bağlantı olması gerekir. Bu, rütbemizi iyileştirmenin birçok
yollarından biridir. Giriş
paragrafınız içinde en az iki iç bağlantı oluşturmaya ve içeriğin geri
kalanında en az bir veya iki tane daha oluşturmaya çalışın. Ayrıntılı bir rehber için aşağıdaki
postayı okuyun.
Çapa
metinleri konusunda dikkatli olun
Çapa metni, başka
bir sayfaya bağlamak için kullandığınız metindir ve kullanıcıların diğer
sayfaya gitmek için tıkladıkları metindir. Çapa
metni seçmek bağlamanın çok önemli bir parçasıdır. Asla tek bir kelime çıpa metni
kullanmayın. Her zaman bir cümle
kullanın. Genellikle, üç
kelimelik bir ifade en iyi seçenektir. Çapa
metni olarak daima bir anahtar kelime öbeği kullanın.
Ayrıca, aynı
bağlantı metni için hiçbir zaman aynı bağlantı metnini iki kez kullanmamayı
unutmayın. Bu anahtar kelime
doldurma ve / veya spam olarak kabul edilir. Sitenizde
veya başka bir yerde olsun, bağlantı metnini daima değiştirin.
15.
Nofollow ile dofollow linkleri
Bir bağlantıdaki bir
nofollow özelliği, bir tarayıcıya bir bağlantıyı 'takip etmemesini' söyler. Her şeyden önce, harici sayfalara
bağlarken, daima sizinkinden daha iyi bir randevu olan bir sayfaya bağlanın. Ancak, düşük kaliteli bir sayfaya
bağlanmanız gerekiyorsa, bağlantı etiketi ile her zaman bize rel =
"nofollow" özelliğini kullanın. Ancak
bunu Google, Wikipedia vb gibi saygın siteler için değil, kendi sayfalarınıza
bağlamak için de yapmayın.
Görseller
16.
Mesajlarınızı geliştirmek için görsel içeriği kullanın
Resimler, videolar,
infografi, animasyonlar; Böyle
şeyler içeriğinizi canlandırıyor. İçeriğinizle
ilgili bir videonuz varsa, bu harika. Aksi
takdirde, blog yazınıza en az bir resim eklemeyi deneyin. Ve konuyla ilgili olarak, çok şey
ekleyebilirsiniz. Ancak çok fazla
metin eklemediğinizden emin olun, o kadar ki metinsel içerik kapanır.
Bir video, ses veya
resim dosyası yüklemeden önce daima yeniden adlandırdığınızdan emin
olun.Anlamlı anahtar kelimeler kullanın ve onları tire ile ayırın. Bu şekilde, kullanıcılar ve arama
motorları, dosyanın sadece dosya yoluyla ne olduğunu söyleyebilir!
18.
Yüklemeden önce görüntüleri optimize edin
500 piksel
genişlikte ve 300 piksel yüksekliğinde bir resim görüntülemek istediğinizi
varsayalım. 1200x720 boyutlu bir
resim yüklemenin bir anlamı yok. Sunucunuzda
yer kaplayacak ve kullanıcı sonunda işleme süresi dolacak. Herkesden bir iyilik yapın ve
resimlerinizi yüklemeden önce ölçeklendirin.
19.
Resim Başlığı ve Alt metin
Görüntüleri daima
Başlıklar ve Alt metinle etiketleyin. Ve
daima alakalı anahtar kelimeler kullanın. Resim
optimizasyonu ile ilgili sizin için bazı yayınlar derledik. Onları kontrol ettiğinden emin olun!
Bir
yazı yazdıktan sonra
20.
İçeriğiniz hakkında sormanız gereken temel sorular
Böylece harika
içerik yarattınız. Harika! Fakat internetten önce kendinize bir
kaç soru sormalısınız. Aşağıdaki
sorulardan herhangi birine cevabı hayır ise, o zaman içeriğinde bir sorun var!
- İçerik
anlamlı mı?
- Ben
daha iyi grimmer ve noktalama kullandım ve küçük yazım hataları yaptın mı?
- İçerik
faydalı mı?
- Bu
benzersiz / özgün mü?
- Paylaşmaya
ve bağlamaya değer mi?
- Uygun
bir şekilde ayrıntılı mı?
- Görüntüler
veya videolar gibi görsel içeriği var mı?
- Örnekleri,
referansları, benzersiz fikirleri var mı?
- Okuyucularla
etkileşimli mi?
- Etkileşimi
başlatmak için harekete geçirici çağrılar var mı?
- Okuyuculara
kendi deneyimleri hakkında soru soruyor mu?
21.
Blog etiketleri
Blogunuzun yapısını
bir dizi Etikete (veya WordPress kullanıyorsanız etiketler ve kategoriler)
düzenleyin. Bir blog yazısı için
en az bir ve en fazla üç etiket kullanın. Ve
toplam etiket sayısını 15 ila 20 arasında tutun (Blogger blogları için, ancak
WordPress kategorileri için aynıdır).
22.
Mesajları trafik ile senkronize edin
Blogunuzu
yayınlamayın
Mesajları senin
kadar bunları tamamlayın. Onları
uygun bir zaman için planlayın. Örneğin,
trafik istatistiklerinizi izleyin ve en fazla miktarda trafiği hangi saatte
gördüğünüzü görün. O zamana kadar
yayınlarınızı zamanlamak isteyebilirsiniz. Ancak
zamanlamanız hakkında tutarlı olmaya çalışın. Sizin
için çalışan bir zamanlama seçin ve sadık kalın!
23. Gönderme sıklığı
Gönderme
frekansı söz konusu olduğunda kısıtlama yoktur. Ama ne kadar çok olursa o kadar iyi
olur.Günde en az bir yazı kalmaya çalışın. Gerçi
günde elinizden gelen kadarını yazabilirsiniz. Sınır yok.Ödeyecekseniz yüz bile
yazabilirsiniz :)
Diğer ayarlar
24.
Bir site haritası oluşturun
Bir site haritası,
sitenizdeki tüm sayfaların bir listesidir. Arama
gezginleri, bir sayfada kaçırılmış olabilir, çünkü başka sayfaya bağlanmamış
olabilirsiniz. Arama motorlarına
bu izole sayfayı dizine eklemelerini söylemek için onlara bir site haritası göndermeniz
gerekir. Site haritası oluşturmak için bir
eklenti kullanabilir veya daha
fazla ayrıntı için Blogger Site
Haritası Oluşturucu hakkındaki yayınımızı okuyabilirsiniz .
25.
Blog yükleme süresi
Blogun yükleme
süresi, kullanıcı dostu olduğunda en önemli şeydir. Bir blogun yüklenmesi ne kadar yavaş
olursa, o kadar çok kullanıcı yükleme işlemini tamamlamadan bırakır. Bu nedenle her zaman yükleme süresini
asgariye indirmeye çalışın. İşte
size yardımcı olacak bazı ipuçları;
26. Site Bağlantıları
Site bağlantıları, PR 2 veya daha üstü olan bloglarda görünür ve
blogunuzda Google arama sonuçlarında görünen bazı bağlantıların bir
koleksiyonudur. Blogunuzun daha
profesyonel görünmesini sağlıyorlar.Nasıl bizim yayınımıza göz atın site bağlantılarında neler bağlantılar
görüntülemek için Google'a bildirmek .
27. Sosyal bookmarking
widget'ları
Sosyal sıralamalarınızı iyileştirmek için blogunuza sosyal
bookmarking widget'ları ekleyin . Sosyal profillerinizle bağlantı
bulduklarında arama motorları beğenir. Ayrıca,
bu widget'ler kullanıcıların içeriğinizi paylaşmalarını kolaylaştırır.
28. Dizin başvuruları
Blogunuzu DMoz gibi dizinlere göndermek, sahip olduğunuz geri
bağlantı sayısını ve sırayla web sitenizin sıralamasını artırır.
29. PageRank üzerinde
çalışmak
PageRank Google'ın web sitelerini sıralamadaki yolu . Halkla
İlişkileriniz ne kadar yüksek olursa, arama sonuçlarına erişme şansınız o kadar
yüksek olur ve endeks oranınız o kadar hızlı olur. PageRank hakkında daha fazla bilgi
edinmek ve bunu nasıl geliştirebilmek için aşağıdaki postayı okuyun.
30.
SEO cezalarından kaçınma
Sonunda, rütbenizi atlamak için gölgeli SEO taktiklerini kullanmaktan kaçının . Algoritmik
cezalardan kaçınmak için daima Arama motoruna uygun teknikler kullanın. Daha fazla bilgi için aşağıdaki
mesajlara göz atın.
EmoticonEmoticon